Тема.
Ниточковий
барвограй
Мета : ознайомити учнів з найдавнішим видом народного мистецтва
«вишивкою», українським національним костюмом, ознайомити учнів з поняттям
орнамент та виконати його фарбами; розширювати вміння сприймати твори народного
мистецтва ; виховувати в школярів бажання берегти, примножувати традиції
українського народу.
Тип уроку : комбінований .
Обладнання : зразки вишивки, українського національного костюму ,
підручник, робочий зошит, гуаш.
Рекомендовані твори мистецтва для
використання на уроці : М.Тропінін «Пряля» .
Словниковий мінімум понять : оберіг, орнамент, вертикаль, горизонталь, симетрія
.
Технології : інтегративні .
Методи і прийоми для застосування
вчителем на уроці :
пояснювально-демонстраційні.
Вид художньо-практичної діяльності: зображення орнаменту для вишивки.
Тематичне завдання : створення візерунку для вишивки «хрестиком».
Техніка виконання : гуаш.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Які види
народного мистецтва ви знаєте?
-
У кого
вдома є український національний костюм?
-
Коли ви
його одягаєте?
-
З чого
складається український костюм?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку,
пояснення нового матеріалу.
1.
Робота з підручником.
а) Самостійне читання статті с.105.
б) Бесіда за змістом прочитаного.
- Що таке вишивка?
- Чим оздоблені рушники , сорочки?
2.
Розповідь
вчителя
Одне з
найдавніших занять кожної селянської родини виготовлення і оздоблення одягу.
Ним займалися жінки.
Давня
традиція вишивання вбрання В Україні поширені найрізноманітніші техніки
вишивання , та найпопулярніша «хрестик».
-
В яких
сорочках ми сьогодні з вами прийшли? (Вишитих).
-
В якій
техніці вишиті ваші сорочки? (Хрестик, гладь).
-
А зараз я
вам розповім, які сорочки одягали раніше нашу предки.
В жінок сорочка , в основному була довга. Вишита спереду
та на рукавах. Низ теж може бути вишитим. Вишивка в низу називається цирка.
Раніше сорочки вишивали шовковими нитками, а тепер зустрічається вишивка і бісером.
Чоловіча вишиванка здебільшого коротка, оздоблена
вишивкою біля вирізу горловини , комірець та рукава. Комір з’єднували червоною
стрічкою з китицями. Це надавало одягу оригінальності.
-
Діти,
зверніть увагу на ваші вишиті сорочки в яких ви сьогодні прийшли до школи. Які кольори переважають на сорочках?(Відповіді дітей).
-
Як
називається малюнок на вишитій сорочці?
А називається він орнамент. Орнамент – це візерунок
побудований на чергуванні окремих декоративних елементів. А в музиці це той
самий ритм музичного твору.
-
Розгляньте
приклади орнаментів для вишивок у підручнику на с. 105.
-
Чим
вишивали орнамент та рушниках , сорочках? (Голкою та нитками)
-
Але ми
сьогодні будемо виконувати наш орнамент на папері з допомогою фарб.
Щоб
правильно підібрати кольори для нашого візерунку прослухайте українську пісню «
Два кольори» . Музика Олександра Білаша, слова
Дмитра Павличка.
Отже, ваше
завдання на сьогоднішньому уроці буде створення візерунку для вишивки,
використовуючи холодні і теплі кольори.
ІV. Споглядання творів образотворчого мистецтва.
-
Погляньте
на репродукцію картини М.Тропініна
«Пряля» .
-
Кого ви
бачите на картині?
-
В що
одягнена дівчина ?
-
Яким
нитками вишита її сорочка ?
V.
Практична робота учнів.
1) Розгляд зразків в робочому зошиті с.54 завдання 4.
2) Інструктаж виконання практичної роботи.
- Зверніть увагу, що ваш орнамент повинен бути
розташований вертикально.
Візерунок ви повинні виконати спочатку олівцем симетрично даному а потім домалювати самостійно квітку.
VІ.
Підбиття підсумків
Демонстрація кращих дитячих робіт.
Комментариев нет:
Отправить комментарий