четверг, 19 ноября 2015 г.

Тема. Ниточковий барвограй
Мета : ознайомити учнів з найдавнішим видом народного мистецтва «вишивкою», українським національним костюмом, ознайомити учнів з поняттям орнамент та виконати його фарбами; розширювати вміння сприймати твори народного мистецтва ; виховувати в школярів бажання берегти, примножувати традиції українського народу.
Тип уроку : комбінований .
Обладнання : зразки вишивки, українського національного костюму , підручник, робочий зошит, гуаш.
Рекомендовані твори мистецтва для використання на уроці : М.Тропінін   «Пряля» .
Словниковий мінімум понять : оберіг, орнамент, вертикаль, горизонталь, симетрія .
Технології : інтегративні .
Методи і прийоми для застосування вчителем на уроці : пояснювально-демонстраційні.
Вид художньо-практичної діяльності: зображення орнаменту для вишивки.
Тематичне завдання : створення візерунку для вишивки «хрестиком».
Техніка виконання : гуаш.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-         Які види народного мистецтва ви знаєте?
-         У кого вдома є український національний костюм?
-         Коли ви його одягаєте?
-         З чого складається український костюм?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку, пояснення нового матеріалу.
1.     Робота  з підручником.
а) Самостійне читання статті с.105.
б) Бесіда за змістом прочитаного.
- Що таке вишивка?
- Чим оздоблені рушники , сорочки?
2.     Розповідь вчителя
Одне з найдавніших занять кожної селянської родини виготовлення і оздоблення одягу. Ним займалися жінки.
Давня традиція вишивання вбрання В Україні поширені найрізноманітніші техніки вишивання , та найпопулярніша «хрестик».
-         В яких сорочках ми сьогодні з вами прийшли? (Вишитих).
-         В якій техніці вишиті ваші сорочки? (Хрестик, гладь).
-         А зараз я вам розповім, які сорочки одягали раніше нашу предки.
В жінок сорочка , в основному була довга. Вишита спереду та на рукавах. Низ теж може бути вишитим. Вишивка в низу називається цирка. Раніше сорочки вишивали шовковими нитками, а тепер  зустрічається вишивка і бісером.
Чоловіча вишиванка здебільшого коротка, оздоблена вишивкою біля вирізу горловини , комірець та рукава. Комір з’єднували червоною стрічкою з китицями. Це надавало одягу оригінальності.
-           Діти, зверніть увагу на ваші вишиті сорочки в яких ви сьогодні прийшли до школи.  Які кольори переважають  на сорочках?(Відповіді дітей).
-           Як називається малюнок на вишитій сорочці?
А називається він орнамент. Орнамент – це візерунок побудований на чергуванні окремих декоративних елементів. А в музиці це той самий ритм музичного твору.
-           Розгляньте приклади орнаментів для вишивок у підручнику на с. 105.
-           Чим вишивали орнамент та рушниках , сорочках? (Голкою та нитками)
-           Але ми сьогодні будемо виконувати наш орнамент на папері з допомогою фарб.
Щоб правильно підібрати кольори для нашого візерунку прослухайте українську пісню « Два кольори» . Музика Олександра Білаша, слова Дмитра Павличка.
Отже, ваше завдання на сьогоднішньому уроці буде створення візерунку для вишивки, використовуючи холодні і теплі кольори.
ІV. Споглядання творів образотворчого мистецтва.
-         Погляньте на репродукцію картини М.Тропініна  «Пряля» .
-         Кого ви бачите на картині?
-         В що одягнена дівчина ?
-         Яким нитками вишита її сорочка ?
V. Практична робота учнів.
1) Розгляд зразків в робочому зошиті с.54 завдання 4.
2) Інструктаж виконання практичної роботи.
- Зверніть увагу, що ваш орнамент повинен бути розташований вертикально.
Візерунок ви повинні виконати спочатку олівцем  симетрично даному  а потім домалювати самостійно квітку.
VІ. Підбиття підсумків
Демонстрація кращих дитячих робіт.


Комментариев нет:

Отправить комментарий